6 tipp az igényes ingatlanhirdetéshez - RE/MAX Central ingatlaniroda

2021.04.28
6 tipp az igényes ingatlanhirdetéshez - RE/MAX Central ingatlaniroda

1.   Fotó és fotó között óriási a különbség

A profi fotók jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni, hiszen kulcsfontosságú, hogy az ingatlan milyen minőségben kerül ki a piacra. Egy pillanatra képzeljük el, hogy mi vagyunk a potenciális vevő és ingatlanok százait nézzük meg az egyes online platformokon. Biztos vagyok benne, hogy mindenkinek szembetűnő és bizalomgerjesztő, ha igényes hirdetéssel találkozik.  Az, hogy pontosan mitől lesz egy ingatlan fotó professzionális több dolgon is múlik, amit igazán egy szakember szeme láthat, de a lényeg, hogy kiemelje és egy képen átadja mindazt a hangulatot, előnyöket, amelyeket az ingatlan képvisel. Fontos, hogy attól, hogy egy fotó professzionális, kerüljük a becsapó, túlzó szerkesztéseket hiszen nem az érdeklődők átverése, hanem a korrekt figyelemfelkeltés a cél.

2. Nyitókép a legelső impulzus

Ez az a bizonyos első benyomás, első hatás, ami csak egyszer van.  Érdemes olyan nyitóképet választani a hirdetés során, amely a lakás legnagyobb előnyét hangsúlyozza. Mivel általában ezek a legtöbb hirdetésben piciben látszódnak, amíg meg nem nyitjuk a teljes hirdetést, törekedni kell arra, hogy világos ám de figyelemfelkeltő képet válasszunk. Ha például az ingatlanhoz tartozik egy hatalmas erkély, amely egy csodás panorámára néz, biztosan több kattintást kaphat a hirdetésünk, mintha egy zárt például hálószobát választanánk nyitóképnek. Tehát érdemes végig gondolni, hogy a lakásnak mi a legnagyobb előnye és azt megjeleníteni elsőkörben.

3. Figyeljünk a hirdetés szövegére, frappáns, rövid, lényegretörő

Fontos, hogy a hirdetés szövege könnyed hangvételű, egyben informatív legyen. Érdemes olyan információkat átadni benne az érdeklődőknek, amelyek a képekből nem feltétlenül derülnek ki, plusz információk, mint például a környékre, az ingatlan állapotára vagy ház történetére vonatkozó információk. Érdemes szót ejteni az elérhető üzletek, gyógyszertárak, egészségügyi intézmények, óvódák, iskolák, játszóterek stb. közelségéről. (Gondoljuk végig, hogy a lakásunk mely célcsoportnak ideális, és igyekezzünk a számukra fontos előnyöket megemlíteni). Ha például kifejezetten az idősebb generációnak ideális a lakásunk, akkor mindenképpen fontos, hogy a közelben legyen buszmegálló, kisbolt és egészségügyi intézmény is.

Minél inkább törekszünk a lényegre törő ám de frappáns megfogalmazásra, annál inkább bizalmat keltünk az érdeklődőben. Kerülni kell a túl hosszú, túlságosan festői leírásokat hiszen az érdeklődők ideje is drága, értékelik, ha röviden plusz információkhoz juthatnak.  Ha ügyesek vagyunk, akár már itt megszűrhetjük a potenciális érdeklődőket oly módon, hogy feltűntetjük, szerintünk kinek lehet ideális választás a lakásunk. ( Ezzel megspóroljuk a felesleges köröket a mutatások során.)  

4. Hass az érzelmekre, érzékszervekre!

Kapcsolódva az előzőkben leírtakhoz a túlzottan tényszerű hirdetési szöveg sem jó megoldás, hiszen a feladat, hogy megfogjuk az érdeklődőt a szövegen keresztül. Leg jobb, ha igyekszünk a képzeletére, érzékszerveire hatni úgy, hogy belecsempésszük a szövegbe az alábbi mellékneveket (napfényes, világos, csendes, gyönyörű, meleget sugárzó, nyugodt, hangulatos, idilli stb.…) a hangsúly természetesen az arányokon van.

5. Ügyelj a felütésre és a hirdetés lezárására

Kiemelt jelentőséggel bír a hirdetés kezdő mondata, ahol érdemes egy megragadó jellemzőt kiemelni, mint például ,,Panorámás kilátás a budai hegyekre”. A hirdetés utolsó mondatában, pedig valami olyasmit kell megfogalmazni, ami arra motiválja az érdeklődőt, hogy tegyen valamilyen lépést a hirdető felé:,, További információért keressen bizalommal!”; ,,Amennyiben szeretné megtekinteni az ingatlant, várom a hívását!”.

6. Alaprajz, de nem akármilyen

Mindenképpen szükséges a sikeres eladáshoz, hogy a hirdetésben legyen egy professzionális méretarányos (!) alaprajz, ami segítséget nyújt a kevésbé vizuális típusú érdeklődőknek is, hogy könnyedén átláthassák az ingatlan tereit. Sokaknak segítséget jelent, ha ez egy méretezett alaprajz, különösen abban az esetben, ha a vevő magával vinné már meglévő bútorainak egy részét.

+1 Komplex stratégia a biztos eladás kulcsa

Eladni egy ingatlant önmagában egy igényesen összetett ingatlanhirdetés nem képes. Az értékesítés sikere sokban múlik a megfelelő, helyes árazáson (olyan áron kínáljuk-e az ingatlant, amely adott napon a piacon versenyképes a kínálattal), a további promóciós és marketing eszközök használatán, a hirdetési platformok elérésén (eljutunk-e adott esetben a nemzetközi vagy hazai potenciális vevőkhöz megfelelően?) valamint az ártárgyaláson.

Mi a RE/MAX Central csapata olyan komplex szolgáltatást nyújtunk az ügyfeleinknek, amely során egyedi stratégia mentén értékesítjük az ingatlant. Ha Önnek nincs ideje, eszköztársa és kellő tapasztalata az ingatlanértékesítésben, ám de szeretné egy bizonyos időn belül eladni ingatlanát, kulcsfontosságú a megfelelő stratégia felállítása. Keressen minket bizalommal és segítünk!

Lépjen kapcsolatba velünk!

Legyen saját RE/MAX fiókja
• Exkluzív hozzáférés 24 órával korábban az újonnan felkerült ingatlanok adataihoz.
• Mentse el kedvenc ingatlanjait és állítson be hirdetésfigyelőt a kereséseire!
• Lépjen kapcsolatba tanácsadónkkal közvetlenül és egyszerűen!